چگونه لوستر را تميز و نو كنيم؟

لوستر و چراغ ها وظیفه ای بسیار مهم را در خانه به عهده دارند و با اینکه تنها شب کاربرد دارند اما نیاز است تا همیشه سالم و البته تمیز باشد تا هم خود لوستر سالم باشد و هم ظاهر خانه خراب نشود.

با تاریک شدن هوا وقتی همه جای خانه مملو از سیاهی و تاریکی شده است با فشردن کلید و روشن کردن لوستر بار دیگر جریان زندگی به خانه بازمی گردد و همه جا را روشنی فرا میگیرد.

از آنجایی که لوستر در هر خانه ای نیاز است باید همیشه سالم و تمیز باشد. برای اینکه بتوانید بدون آسیب زدن به این وسیله آن را درست تمیز کنید باید نکات مختلفی را مد نظر داشته باشید که البته با نزدیک شدن به نوروز و خانه تکانی بیش از پیش مورد نیاز است.

** نکته اول که البته باید از سال دیگر آن را اجرا کنید بی توجهی نکردن به لوستر است. هیچگاه همه تمیزکاری ها را برای آخر سال نگذارید. در طول سال تنها با گردگیری های جزئی نیز می تواند از بار کار خود در آخر سال بکاهید و همچنین لوستر شما کمتر آسیب خواهد دید.

** برای تمیز کردن لوستر باید در دو مرحله عمل کنید. مرحله اول گرفتن گرد و غبارهای روی لوستر است که می توانید با استفاده از دستمال های نرم و لطیف استفاده کنید تا لوستر شما خط نیوفتد.

** در مرحله دوم اگر لوسترتان بسیارکثیف است میتوانید از صابون هایی با درصد پایین استفاده کنید تا ظاهر اصلی لوستر از بین نرود و تنها کثیفی های روی آن پاک شود. در این مرحله دقت داشته باشید که در صورت خیس کردن لوستر سریعا آن را خشک کنید.

** لامپ های لوستر را دانه به دانه تمیز کنید تا گرد و غبارهای روی آن از بین برود. این خاک های روی لامپ می تواند نیزان مصرف آن را بیشتر کند چرا که باعث گرم شدن بیش از اندازه آن ها می شود. همچنین می توانید پس از خارج کردن لامپ ها داخل سرپیچ آن ها را نیز تمیز کنید.

نکته طلایی: در تمیز کردن لوسترها یک نکته طلایی نیز وجود دارد آن هم این است که یک دستمال نم دار می تواند در یک ثانیه معجزه کند. تنها کافی است هفته ای یک بار با دستمال نمدار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند.

نکته ممنوعه: برای تمیز کردن وسایلی از این دسته مانند دیوار کوب ها و یا لوستر از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرف شویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شونیده می توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.